Le Trottoir

Igår kväll hade jag och min kvinna lite kvalitétstid. Vi lämnade Esther till farmor, för att sedan gå ut och äta en bit mat i lugn och ro, utan att bli avbrutna av Esthers rop på uppmärksamhet. Då utbudet i staden Jönköping inte är något vidare, bestämde vi oss för att prova något nytt. Le Trottoir blev vår tillflyktsort denna kväll, med en underbar fransk matsedel som lockade.

Men som vi alla vet räcker det inte att ha en matsedel som ser aptitlig ut. Man måste även kunna tillreda rätterna med en viss finess för att gästerna skall bli nöjda. Och tyvärr så saknas detta på Le Trottoir. Jag beställde en Croque Monsieur till förrätt, och kalvlever till varmrätt. Till detta en kall Stella och min ögonsten, Linda.

När förrätten kommer in vill jag nästan skicka tillbaks den eftersom jag blir chockad över storleken på den. "Smörgåsen" tar upp hela tallriken, jag bedömer att måtten på den var 15cm bred, 25 cm lång och 3-4cm hög. Oaptitligt var det, och inte särskilt gott heller. När servitrisen frågar om det smakade gott, så sade jag att det var alldeles för mycket. Det såg oaptitlig ut, och då svarar hon "jag vet, det är alldeles för mycket". När gästerna tycker att något är för stort och personalen säger detsamma så borde väl denna information gå fram till köket? Storleken på denna brödbit är sådant som man matar ett 30 tal hungriga änder med under vintermånaderna.

Varmrätten var helt OK, och sedan var det kaffe. En espresso beställde jag, och den kommer in helt utan crema... Besvikelse.

Nä, varför White Guide tycker att Le Trottoir är ett bra tips är mycket svårt att förstå.

Nedan bilder på en tredjedel av mackan som jag inte kunde äta upp samt en helt misslyckad kopp espresso.

      

Trevlig söndag!

Peter

Kommentarer
Postat av: Anders

Det är bara att skicka tillbaka en sådan kaffe.

Jag hoppas inte att du betalade för den.

2009-03-22 @ 23:20:23
Postat av: Linda

Ja, maten var hyfsad, men sällskapet underbart. Det får vi göra om snart älskling!

2009-03-23 @ 10:08:45
Postat av: Johan

Det mest klassiska sättet att mäta kvalitét på en restaurang i Jönköping är storleken på portionerna, har du inte lärt dig det?

2009-03-23 @ 18:32:49
Postat av: Bibbi

Det var ni värda att få rå om er en stund själva.

Synd att maten inte var bra Din ögonsten Linda vad åt hon?

2009-03-24 @ 10:57:29
Postat av: Marcus Norman

Tjena Peter!



Inspirerande blogg!



Jag var där för två veckor sen, på jobb i Jönköping, och var faktiskt ännu mer missnöjd än dig!



Så förbannad att jag skickade ett mail till restaurangchefen samma kväll. Han tackade för synpunkterna men erkände inga misstag. Det var en usel kväll för mig och min kollega.



2009-03-29 @ 17:57:58
URL: http://www.inormanforironman.blogspot.com
Postat av: Smsa Låna

Jag råkade snubbla in på din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2011-07-20 @ 05:06:12
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0