Matbloggar...

Anledningen till att jag startade en blogg var att jag inte kunde hitta någon som jag tyckte var bra. De enda jag hittade var tråkiga recept på grå vardagsmat kombinerat med riktigt dåliga bilder.

Jag har nu hittat en blogg som jag tycker är trevlig att läsa. Intressanta råvaror, en del hyfsade maträtter men framför allt riktigt bra fotografier. Kolla in ett lingon, det är den bloggen värd, om inte annat för fotografierna. Dock finns det alldeles för mycket matbloggar som inte är bra. Det är den bittra sanningen. Kanske är även min blogg en onödig utfyllnad av internet?

Nu till det sämsta receptet jag läst på en matblogg. Om man ens kan kalla det recept, då man blandar två halvfabrikat:

1tub skinkost
12 minikrustader
Persilja

Fyll krustaderna med skinkosten, in i 200 grader i 15 minuter, strö persilja över.

Ha en trevlig kväll/

Peter

Kommentarer
Postat av: Josef

fick länken hit från någon annan blogg tror jag, och nja, så onödig är den inte! Alltid nyttiga tips.

2009-03-17 @ 23:31:33
URL: http://blogg.helig.se
Postat av: Henke

Det är rätt min broder, på dem bara! Du vet att jag alltid backar upp dig!!!



Du har den i särklass fräschaste matbloggen.



2009-03-20 @ 13:30:14
Postat av: Roderhult

Var inne på lingonsidan och såg till min förskräckelse på "matfotografi-sidan" att de har med en bild på räkor, FRYSTA RÄKOR, ett sådant hån mot dessa härliga skaldjur.



Färska, ljumna direkt från båten, så skall räkor njutas.



Å du vet vad vi säger om Rödvin till Krabbor...

2009-03-20 @ 13:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0