Private Dining

På fredag smäller det! Då har jag min första bjudning som privat kock. Det är en kontakt till mig som funderar på att erbjuda mina tjänster mer frekvent, och vi kommer även att ta lite bilder som de kan använda i marknadsföringssyfte. Tanken är att de som hyr lägenhet eller hus av dem kan hyra mina tjänster för att arrangera en middag där de bor.

Varför jag startar Private Dining beror på att det i Jönköping enligt mitt tycke finns väldigt få prisvärda krogar. Min tanke är att erbjuda denna tjänst till privatpersoner och företag som vill ha riktigt bra mat till vettiga priser. Detta är som sagt min hobby och inget jag skall försörja mig på, men jag hoppas att ha någonstans runt en middag per månad då jag får skämma bort mina gäster med mat enligt deras önskemål.

Nedan ser ni den meny som kommer att dukas upp på fredag för mina första gäster!

Pilgrimsmussla

Vinägrett, Avokado, Kaviar

-

Torskrygg

Purjolökscreme, Topping, Rökt olivolja

-

Melon

Sauternessorbet, Mynta

-

Choklad

Pistage, Havssalt, Hallon


Ha det gott som få!

Peter

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag och Esther komma följa detta med spänning! Det kommer gå hur bra som helst.

Puss!

2009-03-23 @ 10:10:36
Postat av: Emma

Lycka till Peter! Kanske kan man få ner dig även till Malmö. Det är ju ett jättetrevligt koncept! Dessutom vet jag ju att du är grym på att laga mat. Kram kram

2009-03-24 @ 10:45:40
Postat av: Bibbi

Va kul för dej. Jag vet en sak det är att dina gäster kommer att bli JÄTTENÖJDA.

Lycka till.

Ska nog nyttja dej en dag

Kram svärmor

2009-03-24 @ 11:00:16
Postat av: Henke

Jag är hungrig den 11:e april och sugen på lite kött. Kan jag räkna med dig?!

2009-03-24 @ 12:09:50
Postat av: Mattias

Vad bra det blev! Succé är väl det minsta man kan säga. :)

2009-03-27 @ 21:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0