Igy Vidal

Denna historia blir bara bättre och bättre... Det började med att jag och min bror åt på Bloom i Malmö. Det som hände under den middagen blev sedan kommenterat av ägaren till Bloom tillika huvudperson i min historia, Igy Vidal. För er som inte läst inlägget eller kommentaren, läs det innan ni går vidare.

Det som hände i torsdags förra veckan gör att Igy Vidal för evigt är min stora idol, samt att han när han vill får kalla mig idiot och det enda jag kan säga är "Jag vet, jag är en idiot". Under ett event på Olsson&Gerthel i torsdags fick historien sin efterlängtade uppföljning. Min bror träffade då nämligen Igy Vidal och berättade för honom om osten som vi trodde var gratis, och att det har skrivits ett blogginlägg om denna händelse. Igy var väl medveten om bloggandet och vår uppfattning om vad som hände den kvällen... dock hade han en annan uppfattning, vilket så här i efterhand får mig att skämmas...

Uppenbarligen så tyckte han att vi två matintresserade grabbar förgyllde hans kväll, där vi satt i jeans och skjorta, dreglandes över hans kulinariska frivolter. Igy gick ut i köket och sade att det sitter två sköna killar i restaurangen som han ville göra något speciellt för. Killarna i köket sade att "Vi har ju en bit Roquefort Carles och en halv flaska Chateau d'Yquem -67?"................ Chateau dYquem!!!!!!!! 1967!!!!!!!!!

Igy tog alltså tog betalt för osten, men bjöd oss på vin för 10.000 spänn!!!!! Inte nog med att det är ett av de dyraste vinhusen som går att dricka, det är även årgång -67 som är en av de bästa som d'Yquem har gjort!!!!! Och jag klagar på att han tog betalt för en ostbit??????????????

Igy bjuder mig och min bror på ett av världens bästa viner, och jag tackar honom med att skriva ett blogginlägg om att han är en lurendrejare. Jag är en idiot.

Gå gärna in och lär känna Igy på Blooms sköna hemsida. Klicka på "Personal" uppe till höger så håller han en liten presentation om stället och dess personal, samt att han visar sin underbara personlighet som genomsyrar hela hans matfilosofi. Rättfram, inga genvägar, ärlighet och humor.

Igy! If you are reading this, please accept my apologies as I am a nobody that knows nothing about food, wine, women, football or life. I am just a person who enjoys a good dinner, and I hope I will enjoy one more at your establishment real soon. Yours sincerely/ Peter

Vive la Bloom et Igy!

Peter

Kommentarer
Postat av: Igi @ Bloom

I'm not going to call you an idiot, but thank fuck you got it right in the end! Give me a call and I'll gladly set up the Chef's table for you. It's always good to read blogs on food and restaurants when written by your average joe-bloggers. I admire your honesty and would love to give you an even more controversial experience, that being the Chef's table.

And of course I'll look forward to your blog on that experience!

Keep on writing!

Best regards,

Fifty-nifty

2009-03-31 @ 18:02:57
URL: http://www.bloominthepark.se
Postat av: Martin Persson

Kul inlägg båda två, efter att ha passerat restaurangen så ortligt många gånger (det blir så när jag joggar i pildammsparken :-)) Så känns det som det är värt att besöka den :-)

2009-03-31 @ 23:22:24
URL: http://www.mittinternet.com
Postat av: F.Ståhl

Trevlig historia... Ge iggy lite driks nästa gång Peter!

Förresten... snart öppnar Sand på riktigt! Vi ses där!

2009-04-01 @ 17:01:10
Postat av: Johan

Tänk vad sjukt tråkigt livet måste vara för folk som inte känner dig, Peter! Det måste vara som att leva i svartvitt. Shame on Igy som kallar dig average Joe (även om det handlar om matkunskaper)... Men jag köper en biljett till Malmö och följer med dig nästa gång du ska till Bloom, jag vill aldrig äta på en bra restaurang igen utan dig- det händer alltid nåt jävligt oväntat!

2009-04-01 @ 18:52:47
Postat av: Igi @ Bloom

Johan, I didn't mean Peter is an average joe when it comes to food! What I meant is that it's great to read blogs about restaurants that aren't written by either the restaurateurs/caterers themselves or the food-journalists!

Anyway, I hope to set you and your brother up on the Chef's table sometime soon, Peter.

Best

Igi

2009-05-09 @ 17:36:02
URL: http://www.bloominthepark.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0